صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

AT&T به جنگ حملات DoS می رود

12 خرداد – 1 ژوئن

امروز شرکت AT&T ابزاری را برای مشتریان خود ارئه کرد که می توانند با کمک آن با حملات DoS مقابله کنند. این ابزار نرم افزاری در کنار سیستم تشخیص نفوذ این شرکت یعنی AT&T Internet Protect قرار می گیرد و مشتریان این شرکت را در مقابل حملات DoS و DdoS محافظت می کند. AT&T Internet Protect که در ماه مارس ارائه شده است ترافیک شبکه را کنترل می کند و درصورت مشاهده هرگونه تهدید بالقوه ،‌ کاربران و مشتریان این شبکه را در جریان می گذارد.

سیستم دفاعی جدید که مبتنی بر فناوری های شرکت های سیسکو و لکسینگتون است ، نمونه های مختلفی را از جریان داده ای درحال عبور بر می دارد و آن را با رفتار معمول شبکه ، الگوها و پروتکل های مورد قبول مقایسه می کند. به محض تشخیص حمله ، ترافیک مشکوک منحرف می شود تا جریان حمله از تراکنش های قانونی جدا شود.

معمولا در یک حمله DoS یا DDoS شبکه ها توسط میلیون ها بسته داده مورد حمله قرار می گیرند به طوری که سرورها و روترها با ترافیکی بیش از ظرفیت خود روبرو می شوند و کارایی آنها کاهش می یابد و گاه باعث از کار افتادن آنها می شود.  در مطالعه ای که در سال 2003 توسط موسسه امنیت کامپیوتر و FBI انجام شده است ، مشخص شده که حملات  DoS دومین جرم کامپیوتری از نظر میزان خسارات وارده است. بنابر این گزارش به طور متوسط هر شرکت و مجموعه بزرگ تجاری از یک حمله DoS 1.4 مبلبون دلار خیارت دیده است.