صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

حفره امنیتی Mac پوشانده شد

7 ژوئن – 18 خرداد

بالاخره امروز شرکت کامپیوتری  Apple یک اصلاحیه امنیتی برای پوشش حفره هایی که اخیرا کشف شده بودند ، ارائه کرد. حدود یک ماه پیش اعلام شد که به علت وجود دو حفره امنیتی در این سیستم عامل ، امکان نفوذ هکرها به آن و در اختیار گرفتن آن وجود دارد. پس از آن طی ماه گذشته Apple یک اصلاحیه امنیتی برای رفع این مشکلات ارائه کرد اما مشخص شد که این اصلاحیه ، حفره ها را پوشش نمی دهد.

چندی پیش مدیران Apple اعلام کردند که اصلاحیه کاملتری را ارائه خواهد کرد. آنها معتقدند که این مهمترین مشکل امنیتی آشکار شده از زمان تولد Mac OS X یعنی حدود 3 سال پیش بوده است.

Apple اعلام کرده  است که ایجاد یک alert dialog box بهترین راه برای جلوگیری از حملات خطرناک بدون از کار انداختن یک مشخصه خوب سیستم عامل است . منظور از این مشخصه توانایی باز کردن یک برنامه از طریق لینکی در برنامه دیگر است. برای مثال با استفاده از این امکان یک فرد می تواند از طریق یک لینک در یک صفحه وب ، ایمیلی را مستقیما ارسال کند.

فیل شیلر – قائم مقام مدیرعامل Apple – در این باره می گوید :" ما راه خوبی را برای ایجاد تغییر در هسته سرویس پیدا کرده ایم که خطرات را کاهش می دهد. بنابر اطلاعات ما این تغییر باید خطر را مرتفع کند. "

این اصلاحیه از طریق به روزرسانی این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار می گیرد. نصب این اصلاحیه باعث می شود زمانی که یک برنامه که تا به حال اجرا نشده، از طریق اینترنت و یک لینک اجرا شود، به کاربران هشدار داده شود. همچنین Apple سعی کرده است تا با تغییرات دیگری در سیستم عامل Mac OS X و مرورگر   Safari از باز شدن برنامه ها و فایلهای ناخواسته جلوگیری کند.

این اصلاحیه برای نسخه های  Panther 10.3.4 ،‌ Jaguar 10.2.8 و نسخه های سرور از سیستم عامل Mac OS X ارائه شده است. Apple در حال انجام تحقیقاتی است تا مشخص شود که آیا این حفره ها در نسخ قبلی نیز وجود داشته اند یا خیر.