صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

ویروس نویس شاعر!

26 آوریل – 7 اردیبهشت

نویسنده آخرین نسخه Bagle پا را از نوشتن کد ویروس فراتر گذارده و یک قطعه شعر را نیز در مستند همراه  ویروس قرار داده است. بنا به گفته تیم پاسخگویی امنیتی شرکت Network Associates – تولید کننده نرم افزار ضدویروس McAfee - این کرم خطرناک که Bagle.Z نام دارد , تا به حال به طور گسترده پخش نشده است. بنا به گفته یکی از مدیران این تیم , این ویروس مدت زیادی در شبکه باقی نخواهد ماند. البته وی خاطر نشان کرده است از آنجا که اینویروس خود را به یک فایل اجرایی الحاق کرده است که تا بحال توسط سایر ویروسها مورد استفاده قرار نگرفته بوده , لذا ممکن است در نفوذهای اولیه اش موفق باشد.

Bagle.Z آخرین کار انجام شده در عرصه رقابت بین نویسندگان دو ویروس Bagle و  NetSky است. در آخرین نسخه NetSky نویسنده آن قول داده است تا زمانی که نویسنده Bagle به کار خود ادامه می دهد و نسخ جدید این کرم را منتشر می کند , وی نیز به این رقابت ادامه خواهد داد.

در ماه آوریل 6 نسخه مختلف از NetSky منتشر شده است در حالی که نویسنده Bagle فعالیت بسیار کمتری داشته است. متخصصان معتقدند که کد NetSKy در اینترنت منتشر شده است و لذا تنها یک نویسنده به تولید این نوع از کرم نمی پردازد. در ماه مارس چند نسخه از کرم Bagle منتشر شده بود که گسترش چندانی پیدا نکرد.

نسخه جدید Bagle نیز مانند نسخ قبلی از یک نام تصادفی انتخاب شده از یک لیست برای موضوع ایمیل و فایل الحاقی آن استفاده می کند. فایل الحاقی که شامل برنامه اجرایی کرم است , این متن را نیز در خود دارد : 

"Unique people make unique things

That things stay beyond the normal life and common understanding

The problem is that people don't understand such wild things,

Like a man did never understand the wild life."

البته الحاق کردن یک شعر به یک ویروس تکنیک جدیدی نیست . در اوایل دهه 1980 , ویروسی که می توان آن را اولین ویروس Apple II دانست, پس از هر 50 بار که کامپیوتر آلوده آغاز به کار می کرد, شعری را نمایش می داد.