صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

ضدویروس مایکروسافت معرفی شد

 

28 جولای 2004 – 7 مرداد 1383

یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت در فرانسه بخشهایی از طرح مایکروسافت برای ورود به بازار ضدویروس را فاش کرد.

نیکولاس میریل - مدیر فنی پروژه امنیتی مایکروسافت در فرانسه – اشاره کرد که یک محصول مجزا با کمک ابزارهای GeCad و Pelican که مایکروسافت خریداری کرده است ، برای مقابله با ویروسها عرضه خواهد شد. میریل گفت که این نرم افزار از دو روش جهت شناسایی فایلهای مخرب استفاده خواهد کرد. در اولین روش یک لیست به روز شده از ویروسها شناخته شده به عنوان مرجع مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما دومین ابزار سیستم کامپیوتر را مورد تحلیل قرار خواهد داد تا مشخص شود آیا سیستم پیش از این توسط یک ویروس مورد حمله قرار گرفته است یا خیر. همچنین این ابزار به کاربران هشدار خواهد داد که در برابر مشکلات آتی چیزان خطری آنها را تهدید خواهد کرد.

همچنین میریل اشاره کرد که بسته نرم افزاری ضدویروس مایکروسافت فایروالی با خود نخواهد داشت اما یک فایروال درون سیستم عامل ویندوز XP قرار خواد گرفت. میریل همچنین گفت که این محصول با هر دو سیستم عامل ویندوز XP و Longhorn کار خواهد کرد.

نمایندگان مایکروسافت در امریکا نظری درباره زمان تولید و روش کار این محصول ارائه نکرده اند. این شرکت تا به حال اطلاعات کمی درباره ضدویروس خود ارائه کرده اند. متخصصان معتقدند که این شرکت قصد دارد تا بخش عمده ای از این بازار را نیز قبضه کند. به یاد دارید که شایعاتی درباره خرید شرکت Network Associates توسط مایکروسافت مطرح شده بود.