صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

کنترل ویروسها  با نرم افزار HP

 

30 نوامبر 2004 - 10 آذر 1383

شرکت هیولت پاکارد قصد دارد اسلحه جدیدی را برای مبارزه با ویروسها در اختیار مشتریان قرار دهد: نرم افزاری که سرعت ویروسها را می گیرد.

یکی از مدیران HP امروز اعلام کرد که اوایل سال میلادی آینده این شرکت شروع به فروختن نرم افزاری خواهد کرد که سرعت گسترش ویروس را از سرورهای ProLiant و تجهیزات شبکه ProCurve کند خواهد کرد. نسخه ای از این نرم افزار نیز برای کامپیوترهای شخصی آماده شده که درآینده منتشر خواهد شد.

این نرم افزار به مدیران شبکه ها امکان خواهد داد تا برای پاسخ گفتن به حملات زمان بیشتری در اختیار داشته باشند.  در حال حاضر مرتبا زمان بین کشف یک حفره و نوشته شدن ویروس استفاده کننده از این حفره کاهش می یابد و کار را مشکل تر می کند. تونی ریچموند - یکی از مدیران بخش خدمات HP - می گوید:“ 10 سال پیش ما نگران حملات از طریق فلاپی دیسکها بودیم. کاربران فلاپی های آلوده را از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل می کردند. 5 سال پیش ما با ورود ویروسهای Melissa و I Love You شاهد رشد و شتاب این تهدیدات بودیم. اما امروزه ویروسها و کرمها با سرعتی منتشر می شوند که برای انسان قابل رقابت نیست.“

این برنامه با تفکیک رفتارهای پردازه های عادی سرور از ویروسها ، حمله را تشخیص می دهد. یک ویروس یا یک کرم در عملیات خود سعی می کند تا یک نوع خاص از ارتباط را چندین بار و روی چندین سیستم برقرار کند. برای مثال یک پردازه که یک سوکت خاص را روی 100 سیستم در یک دقیقه مورد پویش قرار می دهد نمی تواند یک پردازه قانونی باشد. هرچه یک ویروس سریعتر عمل کند، امکان تشخیص آن بیشتر است. هنگامی که برنامه پردازه ای با خصوصیات یک ویروس را شناسایی کند، سرعت آن را به شدت کاهش می دهد.

درحال حاضر نرم افزار مزبور مراحل تست سازگاری با ویندوز را می گذراند.