صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

هیتاچی و نوت بوکهای بدون دیسک

 

4 ژانویه 2005 - 15 دی 1383

هیتاچی - بزرگترین تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی در ژاپن - امروز اعلام کرد که از این پس به جای نوت بوک از ترمینالهای شبکه بدون حافظه استفاده خواهد کرد تا از نشت اطلاعات به خارج از شرکت جلوگیری کند.

ترمینالهای شبکه - که به آنها ترمینالهای زبان بسته (dumb ) نیز می گویند - مانند کامپیوترهای معمولی صفحه نمایش و صفحه کلید دارند. اما دیسک سخت یا درایو فلاپی روی آنها نصب نشده و تمامی فعالیتهای ترمینال در تعامل با سرور انجام می شود و نرم افزارها و اطلاعات روی سرور ذخیره می شوند.

هیتاچی که خود یک سازنده کامپیوتر است، قصد دارد تا ماه مارس 2 هزار ترمینال را عرضه کند و در سال تجاری بعدی که در ماه آوریل آغاز می شود نیز 8 هزار ترمینال دیگر را ارائه کند و بدینوسیله شرکتهای دیگر را نیز به استفاده از ترمینالها ترغیب کند.

نماینده این شرکت اعلام کرده است که درباره جایگزینی کامپیوترهای desktop هنوز تصمیمی گرفته نشده است، اما هیتاچی قصد دارد تا طی 4 سال حدود 300 هزار کامپیوتر موجود در این شرکت و شرکتهای همگروهش را با ترمینال جایگزین کند.

این نماینده همچنین خاطر نشان کرده است که هیتاچی علاوه بر تولید سالانه 600 هزار کامپیوتر شخصی، به تولید و فروش ترمینال نیز خواهد پرداخت.