صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

IE7 و مقابله با جاسوسی

 

13 ژوئن 2005 - 23 خرداد 1384

مایکروسافت می گوید که نسخه جدید مرورگر مشهورش، ‌یعنی IE7،به گونه ای طراحی شده است که در برابر حملات جاسوسی و نرم افزارهای خطرناک مقاوم باشد.

راب فرانکو - مدیر ارشد امنیتی IE در مایکروسافت - در وبلاگ این شرکت  اشاره کرده است که IE7 که با ویندوز Longhorn عرضه خواهد شد، مشخصه ای با عنوان low rights IE خواهد داشت. این مشخصه حقوق دسترسی مدیر سیستم را حذف می کند و لذا سیستم بدون اجازه صریح کاربر امکان نصب برنامه های ناشناس مانند برنامه های جاسوسی یا کدهای خطرناک دیگر را نخواهد داشت.

فرانکو گفته است:“ هنگامی که کاربران با حقوق دسترسی محدود خود برنامه ها را اجرا می کنند در خطر کمتری قرار دارند چون ویندوز می تواند انجام اعمال خطرناک توسط کدها و برنامه های مخرب را محدود کند. هر برنامه ای که کاربر دریافت و اجرا می کند، با استفاده از حفاظت حساب کاربر یا User Account Protection محدود می شود مگر این که کاربر به برنامه حقوق دسترسی مدیر سیستم را به طور صریح اعطا کند.“

فرانکو معتقد است که با محدود کردن حقوق مدیر سیستم برای وب گردان، کاربران حتی در زمانی که یک سایت خطرناک قصد نفوذ ار طریق یک حفره در مرورگر را دارد، محفوظ باقی می مانند.

وی اعلام کرده است که این مرورگر جدید برای ویندوز XP SP2 عرضه خواهد شد اما مشخصه low rights IE تنها در نسخه جدید ویندوز یعنی Longhorn ارائه می شود.