صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

نویسنده MSBlast اعتراف کرد

 

11 آگوست 2004 – 21 مرداد 1383

جوان 19 ساله ای که به جرم نوشتن MSBlast دستگیر شده بود، به ایجاد بخشی از مشکلات اینترنت در تابستان گذشته اعتراف کرد. جفری لی پارسون پذیرفت که نسخه MSBlast.B  را که به teekids نیز مشهور است با تغییر نسخه اصلی کرم و افزودن یک درپشتی به آن برای کنترل کامپیوترهای آلوده ، به وجود آورده است.

جان مک کی ، یک وکیل مدافع، در این باره چنین می گوید:“ شاید پخش کردن یک ویروس کامپیوتری به نظر یک شوخی بی ضرر باشد اما ضرری که به کاربران کامپیوترها وارد می کند بسیار جدی است و لذا مجازات آن هم بسیار جدی است.“

دادگاه پارسون در روز 12 نوامبر برگزار خواهد شد. وی ممکن است به جرم وارد کردن عمدی خسارت به شبکه های کامپیوتری به 18 تا 37 ماه زندان و پرداخت چند میلیون دلار محکوم شود.

پارسون در ماه آگوست سال 2003 و تنها 2 هفته پس از آغاز نفوذ MSBlast به شبکه های کامپیوتری دستگیر شد. مایکروسافت اشکال امنیتی مورد استفاده را در ماه جولای ترمیم کرده بود اما بسیاری از کاربران به دلیل عدم دریافت و نصب اصلاحیه مربوطه به این ویروس آلوده شدند.

تعداد کامپیوترهای آلوده شده به MSBlast.B هنوز مشخص نیست. پلیس و دادستانی این تعداد را بیش از 48 هزار می داند اما وکلای مدافع پارسون رقم واقعی را کمتر از این تعداد می دانند. تعداد کامپیوترهای آلوده شده می تواند در طول مدت زندان اثرگذار باشد.

بنابر مستندات ارائه شده از سوی FBI ،‌ بازرسان این سازمان ترافیکی را که کرم Blaster تولید می کرد را دنبال کردند تا به سایتی با نامی شبیه به نام مستعار پارسون یعنی teekids رسیدند. بنابر گزارشهای رسیده این سایت سورس کد چند کرم دیگر از جمله کرمی برای گسترش در شبکه های P2P را نیز در خود داشت.