صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

تنها با ویروس در MSN Messenger !

 

11 اکتبر 2004 - 20 مهر 1383

کاربرانی که از نرم افزار MSN Messenger استفاده می کنند، تعطیلات این هفته را به تنهایی و شاید با همراهی یک ویروس بگذرانند!

مایکروسافت امروز اعلام کرد که همچنان در تلاش است تا مشکلات فنی موجود در خدمات سیستم instant-messaging را مرتفع نماید. این مشکلات که از سه روز پیش بروز کرده،  از login کردن کاربران جلوگیری به عمل می آورد.

همزمان با این اشکال فنی، یک ویروس جدید با نام Funner نیز متولد شده است که از طریق خدمات MSN instant-messaging خود را گسترش می دهد و سعی می کند تا کاربران را به سایت www.78p.com هدایت کند.

 البته Symantec اعلام کرده است که تابه حال شواهدی مبنی بر انجام عملیات تخریبی توسط این ویروس نیافته است. الیور فریدریک - مدیر ارشد تیم پاسخگویی امنیتی Symantec - می گوید:“ بنابر مشاهدات ما، این ویروس سعی می کند تا خود را به تمامی افراد موجود در لیست تماس شما در نرم افزار MSN Messenger ارسال کند، اما میزان آلودگی پایین است.“

بنا به گفته Symantec، این ویروس تنظیمات کامپیوتر قربانی را به گونه ای تغییر می دهد که کاربران با مراجعه به یکی از سایتهای مورد نظر (بیش از 900 سایت توسط این ویروس هدف قرار گرفته شده اند.) به سایت www.78p.com هدایت شوند. همچنین ممکن است این ویروس سعی کند تا با دریافت کد از این سایت، به کارایی خود بیافزاید. درحال حاضر سایت مزبور غیرفعال است.

اوایل بعد از ظهر امروز یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت اعلام کرد که اشکال فنی گفته شده رفع شده است اما اشاره ای به رابطه احتمالی موجود بین ویروس و مشکل مزبور نکرده است.