صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

این یک اسب تروا نیست!

 

10 سپتامبر 2004 – 20 شهریور 1383

یک برنامه نویس استرالیایی قصد دارد تا از McAfee شکایت کند. علت آن است که برنامه McAfee‌در نسخ اخیر خود برنامه نوشته شده توسط این شخص را اشتباها به عنوان اسب تروا تشخیص می دهد.

مارک گریفیث می گوید علیرغم آن که McAfee در به روز رسانی جدید خود این اشتباه را رفع کرده است همچنان قصد دارد شکایتی را تنظیم و به دادگاه ارائه کند. گریفیث یک برنامه به نام ISPWizard را تولید کرده و در بیش از 20 کشور دنیا به ISP ها می فروشد تا کاربران از طریق آن به ISP خود متصل شوند و از اینترنت استفاده کنند. نرم افزار McAfee این نرم افزار را به عنوان اسب تروای BackDoor-AKZ شناسایی می کرد و به صورت خودکار آن را حذف می کرد و لذا کاربران نمی توانستند به اینترنت متصل شوند!

گریفیث می گوید که وی برای اولین بار در روز 2 سپتامبر و بوسیله ISP های آمریکا متوجه این اشتباه شده است. مشتریان این شرکتها به آنها اطلاع داده بودند که نمی توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. گریفیث به محض اطلاع از این مشکل ایمیلی را برای McAfee ارسال کرد اما تا دوشنبه گذشته ( 16 شهریورماه‌ ) پاسخی را از این شرکت دریافت نکرد.

گریفیت پیش بینی می کند که ضرری معادل 50% از درآمد در این ماه به خاطر این اشتباه به وی وارد شود. وی اضافه می کند که یکی از مشتریان وی 3 هزار دلار ضرر کرده است چون مشتریان وی به خاطر بروز این مشکل به ISP دیگری رجوع کرده اند.

آلان بل - مدیر بازاریابی منطقه آسیا پاسیفیک شرکت McAfee - گفته است که فایل به روز رسانی جدیدی که دیروز منتشر شده ، مشکل گریفیث را حل می کند. بل توضیح داده است که نرم افزار McAfee اسب تروا را بر اساس یک امضا یا الگو شناسایی می کند، لذا همیشه امکان بروز اشتباه وجود دارد.

بل همچنین اشاره کرده است که McAfee پردازه ای رایگان را برای برنامه نویسان تهیه کرده است تا از کارکرد برنامه خود اطمینان حاصل کنند. این پردازه از طریق تماس با دپارتمان پشتیبانی McAfee قابل دسترسی است.

اما گریفیث می گوید با وجود ارائه فایل DAT جدید، کاربرانی که سیستم خود را به روز نکرده اند، همچنان نمی توانند به اینترنت متصل شوند. وی اشاره می کند که این به روز رسانی تصمیم وی مبنی بر ارائه شکایت را تغییر نخواهد داد.