صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

اتحاد بر علیه اسپم

 

1 سپتامبر 2004 – 11 شهریور 1383

شرکت MessageLabs که خدمات امنیت ایمیل را ارائه می کند ،اعلام کرد که از فناوری فیلتر Brightmail متعلق به شرکت Symantec به عنوان بخشی از سرویس ضداسپم خود استفاده خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده است که فناوری Brightmail به آنها کمک می کند تا یک دفاع چند لایه را در برابر اسپم ایجاد کنند.

مارک سانر - کارشناس ارشد فناوری MessageLabs – در این باره می گوید که استفاده از یک فناوری دیگر همیشه در برنامه های این شرکت وجود داشته و چندین سال درباره آن فکر شده است. وی می گوید:“ فناوری Brightmail مقابل دیتابیس ما قرار می گیرد و روش جامع تری را برای فیلتر کردن اسپم در اختیار ما قرار می دهد.“سانر معتقد است با این روش از یک طرف هزینه های افزوده این شرکت کاهش می یابد و از طرف دیگر به بازار نشان داده می شود که یک محصول و راه حل به تنهایی پاسخگو نیست و باید از روشهای چند لایه استفاده کرد. وی می گوید حتی شرکتهایی که در حال حاضر توانایی فیلتر کردن 90 درصد ایمیلهای اسپم را دارند ،بر روی یک بمب ساعتی نشسته اند چون با توجه به رشد بالای ترافیک ایمیل،این 10 درصد طی مدت کوتاهی خود تعداد زیادی ایمیل را شامل خواهد شد.

وی اشاره می کند:“ ما به دنبال آن هستیم که به کارکرد 98 درصد برسیم.“ از طرف دیگر آمار منتشر شده از سوی Symantec درباره رشد میزان اسپم، ارزش دستیابی به فیلترهایی با درصد بالایی از کارکرد را روشن می کند. انریک سالم - قائم مقام بخش راهکارهای شبکه شرکت Symantec -  در این باره می گوید که در سال 2001 اسپم 8 درصد کل ایمیلها را تشکیل می داد در حالی که این نسبت در حال حاضر به 65 درصد رسیده است. سالم معتقد است که فیلتر کردن تنها راه مقابله با اسپمهاست و حتی تغییرات بنیادی در پروتکل ایمیل نمی تواند این مشکل را حل کند.

مارک سانر گفته است که MessageLabs انتظار دارد که بتواند فناوری Brightmail را طی سه ماهه چهارم ارائه کند.

Symantec این فناوری را اوایل امسال به قیمت 370 میلیون دلار بدست آورده است.