صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

مایکروسافت McAfee را می خرد؟

 

1 جولای 2004 – 11 تیر 1383

مایکروسافت سعی دارد تاحدسها و فرضیاتی را که درباره قصد این شرکت مبنی بر بدست گرفتن بازار ضدویروسها وجود دارد ، تعدیل کند. در ماه گذشته ، یکی از شایعات مهم موضوع خرید شرکت Network Associates ، تولیدکننده McAfee ، توسط مایکروسافت بود.

استیون آدلر – یکی از متخصصان ارشد امنیتی مایکروسافت – طی کنفرانسی در اروپا در این هفته اعلام کرد که برنامه های این شرکت برای تولید ضدویروس هنوز در مراحل ابتدایی است. وی با اشاره به خرید ضدویروس GeCAD درسال گذشته گفت:“ ما هنوز درحال کار روی مجتمع سازی آن فناوری هستیم. ضمنا از آنجایی که نمی خواهیم تاثیر منفی بر تجارت فعالان این بازار بگذاریم ، با شرکتهای تولیدکننده ضدویروس از نزدیک کار خواهیم کرد.“

وی توضیح مستقیمی درباره شایعه خرید Network Associates ارائه نکرد اما گفت که مایکروسافت قصد ندارد تا به سرعت این بازار را بدست آورد. از طرف دیگر وی اشاره کرد که مایکروسافت در برنامه لآتی خود برای تولید ضدویروس به شراکت فکر می کند.

آدلر افزود:“ ما می خواهیم مطمئن شویم که هر سیستم دارای یک راهکار برای مقابله با ویروسهاست. این محصول متعلق به مایکروسافت باشد یا یک شرکت دیگر باید سطح اولیه امنیت و حفاظت را تامین کند.“

همچنین اوایل این هفته ، مایکروسافت اعلام کرده بود که Service Pack 2 ارائه شده برای ویندوز XP ، یک موفقیت برای متخصصان امنیت به شمار خواهد آمد.