صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

آخرین معمای رمزنگاری RSA حل شد

27 آوریل – 8 اردیبهشت

شرکت RSA Security اعلام کرد که پس از 3 ماه تلاش مداوم , تیمی از ریاضیدانان اروپا و آمریکای شمالی توانستند آخرین معمای رمزنگاری این شرکت را حل کنند. این تیم که از 8 متخصص تشکیل شده بود از 100 ایستگاه کاری (Workstation) برای شکستن این رمز استفاده کردند و جایزه 10 هزار دلاری را از آن خود کردند.

این مسابقات را شرکت RSA برای تست استحکام الگوریتم های طولانی به کار گرفته شده برای امنیت الکترونیکی برگزار می کند. هدف از این رقابت , تشویق به تحقیق در زمینه تئوری اعداد محاسباتی و دشواری عملی فاکتورگیری از اعداد صحیح بزرگ است.

کالیسکی – یکی از مدیران آزمایشگاههای RSA – معتقد است که اطلاعات دریافت شده طی این رقابتها , منابع بسیار ارزشمندی برای جامعه رمزنگاری است و می تواند به سازمانها کمک کند تا معیارهای رمزنگاری مناسبی را برای دست یابی به سطح امنیتی مورد نظر انتخاب کنند.

شرکت کنندگان در این مسابقه سعی داشتند تا دو عدد اولی را که مورد استفاده قرار می گیرند تا 8 عدد اصلی کد رمزنگاری 576 بیتی RSA را تولید کنند , بیایند. RSA-576 یک نمونه کوچک از کلیدهای رمزنگاری است که برای امن کردن تراکنشهای اینترنت و بی سیم توصیه می شود. کلیدها معمولا حداقل 1024 بیتی (310 رقم دهدهی) هستند اما RSA-576 , 576 بیتی (174 رقم دهدهی ) است. اعداد بزرگتر امنیت بیشتری را تامین می کنند. رقابت بعدی بر روی RSA-640 خوهد بود.