صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

چهار نسخه جدید MyDoom

 

10 سپتامبر 2004 - 20 شهریور 1383

امروز متخصصان امنیتی هشدار دادند که نسخ جدیدی از MyDoom در حال پخش شدن بر روی اینترنت هستند. این ویروسها بسیار شبیه به هم هستند. همه آنها به گونه ای طراحی شده اند که برای انتشار، یک کپی از برنامه را به ایمیل الحاق می کنند و سایر برنامه های لازم را از وب سایتهای آلوده شده دریافت می کنند. همچنین همه نسخ از ارتباط کامپیوتر قربانی با سایتهای ضدویروس جلوگیری می کنند و لذا پاکسازی کامپیوترهای آلوده به سادگی میسر نیست.

بعضی کارشناسان معتقدند این حقیقت که چند نسخه مشابه از MyDoom باهم منتشر شده است می تواند نشانگر آن باشد که نسخه بسیار خطرناکی در راه است،‌همانطور که در زمان انتشار ویروس Bagle چنین اتفاقی افتاد. این کارشناسان هشدار داده اند که کاربران مراقب ایمیلهایی که دریافت می کنند باشند.

نسخه اصلی  MyDoom‌در ماه ژانویه منتشر شد. این ویروس به سرعت و از طریق الحاق به ایمیل منتشر می شود. در آن زمان برخی شرکتهای تولیدکننده ضدویروس این برنامه را بدترین ویروس کامپیوتری که از طریق ایمیل منتشر می شود خواندند. این ویروس به گونه ای برنامه ریزی شده بود که سایتهای مایکروسافت و SCO Group - شرکتی که مدعی مالکیت فناوری اصلی در سیستم عامل لینوکس است - را با جریان داده مورد حمله قرار می داد. نسخ جدید این ویروس حملات جدیدی را بر علیه مایکروسافت تدارک دیده بود.