صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

NetSky ، خطرناکتر از آنچه تصور می شد

 29 مارس – 10 فروردین

شرکت امنیتی Symantec درجه خطر آخرین نسخه NetSky را بالا برده است. این شرکت درجه خطر NetSky.Q را از 2 به 3 افزایش داده است. قابل به ذکر است که این شرکت 5 درجه خطر را برای ویروسها در نظر گرفته است.  کارشناسان انتشارنسخ مختلف کرمهای اخیر مانند NetSky , MyDoom و Bagle افزایش و افزایش درجه خطر در این نسخ جدید را غیرعادی می دانند. راکمن – مدیر ارشد بخش پاسخگویی امنیتی Symantec – می گوید : معمولا یک کرم اصلی و دو یا سه نسخه مختلف از آن وجود دارد اما در این کرمها روال غیر از این بوده است.

درجه خطر دو نسخه پیشین NetSky به خاطر گستردگی زیاد آنها به 3 افزایش یافته بود. آخرین نسخه NetSky دومین نسخه ای است که پس از انتشار سورس کد NetSky در اوایل ماه مارس توسط نویسنده اصلی منتشر شد. نویسنده اصلی این کرم در نسخه NetSky.K اعلام کرده بود که به زودی کد این کرم را منتشر می کند تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند. پس از آن 4 نسخه دیگر از این کرم منتشر شد که هیچ یک نتوانست درجه خطری بیش از 2 به خود اختصاص دهد. کارشناسان معتقدند که این نسخ توسط ویروس نویسان دیگری نوشته و منتشر شده اند.

درحال حاضر نمی توان مطمئن بود که نسخ جدید این کرم – که درجه خطر 3 را کسب کرده اند- باز هم توسط نویسنده اصلی نوشته می شوند یا نویسندگان دیگر در بکارگیری این کرم مهارت بیشتری کسب کرده اند.