صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

کد سیسکو برای فروش

 

2 نوامبر 2004 - 12 آبان 1383

باشگاه سورس کد (Source Code Club ) مجددا گشایش یافت. این گروه که خود را هکر معرفی می کنند فایلهایی را ارائه کرده اند که ادعا می کنند سورس کد فایروال Pix متعلق به شرکت سیسکو است. قیمت این نرم افزار سیسکو 24 هزار دلار است.

این باشگاه در خبرنامه خود بر روی گوگل اعلام کرده است:“ SCC خوشحال است که اعلام کند سورس کد Cisco Pix 6.3.1 در اختیار عموم قرار می گیرد. این انتشار از آنجا اهمیت دارد که Pix برای امنیت بسیاری از شبکه های بسیار امن به کار می رود.“

باشگاه سورس کد به چگونگی به دست آوردن این کد اشاره ای نکرده است. سیسکو نیز صحت ادعای گروه را تکذیب یا تایید نرکده است.

نسخه 6.3.1 یک نسخه قدیمی این فایروال است که در ماه مارس سال 2003 ارائه شده است. سیسکو در جولای امسال نسخه 6.3.4 را ارائه کرده است.

این دومین بار در سال جاری است که باشگاه  سورس کد نرم افزار یک شرکت را به صورت عمومی به فروش می گذارد. در ماه جولای امسال این باشگاه لیستی از فایلها را ارائه کرد که متعلق به سیستم تشخیص نفوذ شرکت Enterasys Networks و نرم افزار سرور و کلاینت Napster بود.

به نظر می رسد که این باشگاه قصد دارد برای مدتی به این کار ادامه دهد. آنها حتی برای خریداران خود تشویقهایی نیز در نظر گرفته اند.در خبرنامه باشگاه آمده است:“ افرادی که یک مجموعه کامل سورس کد را خریداری نمایند، یکی از اعضای خصوصی باشگاه خواهند شد و به سورسهایی دسترسی خواهند داشت که در اختیار عموم نیست.“

مشتریان می توانند با استفاده از ایمیل و رمزنگاری با گروه ارتباط برقرار کنند تا هویت خریدار و فروشنده محرمانه باقی بماند.