صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

Netsky-P ، بدترین ویروس سال 2004

 

8 دسامبر 2004 - 18 آذر 1383

بنابر گزارش منتشر شده توسط شرکت امنیتی Sophos ، در سال 2004 تعداد ویروسهای جدید حدود 52 درصد رشد داشته است و در این میان ویروس Netsky-P توانسته نام بدترین ویروس سال را به خود اختصاص دهد.

به گفته Sophos، 22.6 درصد از گزارشهای ارائه شده به این شرکت به Netsky-P مرتبط بوده است. این ویروس اولین بار در ماه مارس شناسایی شد. تا به حال بیش از 30 نسخه از ویروس Netsky منتشر شده است.

گراهام کلولی - مشاور ارشد فناوری Sophos - می گوید:“ این مسئله تعجب آور است که Netsky-P و Zafi-B ماهها پس از ارائه به روز رسانی های مرتبط توسط شرکتهای ضدویروس هنوز هم کامپیوترها را آلوده می کنند. این امر مشخص می کند که اکثر کاربران هنوز ضدویروس خود را به روزرسانی نکرده اند و ما معتقدیم که این مشکل بیشتر در کاربران خانگی وجود دارد.“

بنابراین گزارش، کرم Zafi-B که در رده دوم قرار دارد، 19 درصد از آلودگی های ویروسی امسال را تولید کرده است. ویروس ساسر که در ماه آوریل شناسایی شد نیز با ایجاد 14 درصد از آلودگی ها در رتبه سوم قرار دارد.

در این گزارش آمده است که سون جاشان - نویسنده ویروسهای Netsky و ساسر - باعث بیش از 50 درصد از مشکلات ویروسی در سال جاری است. وی که در ماه می امسال توسط پلیس آلمان دستگیر شده است، در اوایل سال آینده محاکمه خواهد شد.

Sophos امسال در مجموع 10724 ویروس، کرم و اسب تروای جدید را شناسایی کرده است که نسبت به سال گذشته 51.8 درصد رشد داشته است.