صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

افزایش حملات اینترنتی به شرکت های تجاری انگلیسی

27 آوریل – 8 اردیبهشت

به گزارش رسمی از امنیت فناوری اطلاعات بریتانیا , بخش تجارت این کشور بیش از هر زمان دیگری در معرض حملات هکرها و ویروسهاست به طوری که شرکت های بزرگ در هر هفته معمولا یک بار با چنین مشکلی مواجه می شوند.

در این گزارش که در نتیجه مطالعه دپارتمان تجارت و صنعت بدست آمده و منتشر شده است, مشخص شده که در سال گذشته دو سوم شرکتهای بریتانیایی قربانی یک حمله شبکه ای شده اند.

هزینه متوسط وجود هر حفره جدی و مهم به 10 هزار پوند ( 18 هزار دلار) رسیده است که در مقایسه با 54 هزار دلار سال 2002 , این هزینه کاهش یافته است اما با توجه به افزایش تعداد وقایع خطرناک , در مجموع هزینه حفره های امنیتی ثابت مانده است.

این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از شرکتهای بزرگ به خاطر عدم وجود امنیت کافی در بخش IT میلیون ها پوند ضرر می کنند.  هزینه متوسط هر نفوذ به یک شرکت بزرگ 215 هزار دلار است و معمولا در هر ماه چهار نفوذ به این شرکتهای بزرگ صورت می پذیرد. البته به طور متوسط این نسبت برای تمامی شرکتها 1 نفوذ در هر ماه است.

وزیر تجارت الکترونیکی – استفن تیمز – گفته است که تا بحال تصور می کردیم که مشکلات امنیتی تنها برای دیگران بوجود می آیند, اما حالا این تصور پایان یافته است.

بنابر این گزارش تنها یک سوم شرکت های بریتانیا دارای سیاست امنیتی IT هستند.