صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

دستگیری سارقین کد بازی Half-Life 2

10 ژوئن – 21 خرداد

شرکت نرم افزاری Valve امروز اعلام کرد که پلیس چندین مظنون را به اتهام سرقت کد بازی Half-Life 2 دستگیر کرده است.

گیب نول - مدیر اجرایی شرکت Valve -  در بیانیه ای اعلام کرده است که دستگیری ها در چندین کشور انجام شده اند. وی با تشکر از مشتریان که در شناسایی متهمان کمک شایانی کرده اند ، گفته است:“ چند روز پس از اعلام نفوذ به شرکت ، جامعه بازی آنلاین متهمان را ردیابی کرده است.“ وی افزوده است :“  بسیار جالب بود که مشاهده کنیم چگونه بازیکنان با سرعت و هوش بالای خود مشکلاتی را در رابطه با جرایم سایبر حل می کنند که پلیس و روشهای سنتی قانونی از حل آن عاجزند.“

شرکت Valve هیچ گونه اطلاعاتی درباره هویت ، ملیت یا موقعیت حقوقی متهمین ارائه نکرده است و تمامی سئوالات را به بخش جرایم سایبر FBI در منطقه سیاتل ارجاع داده است. FBI نیز پاسخ روشنی ارائه نکرده است.

در ماه اکتبر ، نول اعلام کرده بود که هکرها به شبکه این شرکت نفوذ کرده اند و سورس کد بازی Half-Life 2 را به طور کامل سرقت کرده اند. این سورس چندی بعد از طریق فروم ها توزیع شد .

قرار بود این بازی که شماره دوم از بازی Half-Life‌ به شمار می آید، اواخر سال گذشته میلادی منتشر شود که با انجام این سرقت ، ورود آن به بازار تا تابستان امسال به تاخیر افتاده است. بعضی با توجه به زمان دستگیری ها احتمال می دهند که این سرقت با اسب تروای Agobot و نویسندگان آن مرتبط باشد.