صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

استفاده از بن لادن برای انتشار ویروس

 

 23 جولای 2004 – 2 مرداد 1383

شرکت Sophos امروز اعلام کرد که یک اسب تروا با نام Hackarmy سعی دارد تا کاربران را قانع کند فایلی را که مدعی است حاوی تصاویر بن لادن است باز کنند و بدین وسیله خود را منتشر می کند.

این پیغام که روی بسیاری از newgroup ها ارسال شده است، ادعا می کند که حاوی تصاویری از بن لادن است که توسط خبرنگارCNN گرفته شده و وی را درحال خودکشی نشان می دهد. اما زمانی که این فایل باز می شود ، یک اسب تروا را روی کامپیوتر قربانی نصب می کند و این کامپیوتر را به جمع ارتش کامپیوترهای در اختیار هکر اضافه می کند . این کامپیوترها که از راه دور قابل کنترل هستند می توانند برای توزیع اسپم یا انجام حملات DoS مورد استفاده قرار گیرند.

گراهام کلولی – مشاور ارشد Sophos – می گوید:“ هکرها و نویسندگان ویروسها سعی می کنند تا با استفاده از روشهای گوناگون کاربرن را قانع کنند تا کدهای خطرناک مورد نظرشان را دریافت کنند. این بار به نظر می رسد که هکر از کنجکاوی کاربران و علاقه آنان به اخبار استفاده کرده است.“

بنابه گفته متخصصان، اکثر ویروس نویسان سعی دارند تا توجه کاربران ایمیل را به خود جلب کنند و آنها را قانع کنند تا روی لینکی کلیک کنند یا فایلی را باز کنند، حتی اگر چندین بار به آنها گفته شده باشد که این کار را نکنند. برای مثال ویروسهایی مانند Anna Kournikova ، Catherine Zeta-Jones و I Love You همگی از همین روش استفاده می کنند و کاربران را به انجام کاری تشویق می کنند که از آن منع شده اند.

شرکتهای ضدویروس و ضداسپم نرم افزارهای خود را به روزرسانی کرده اند تا این اسب تروا را تشخیص دهند و لذا کاربران می توانند با به روزرسانی نرم افزارهای خود در مقابل این اسب تروا مسلح شوند.