صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

ویروس نویسان دعوا می کنند

۳ مارس – ۱۳ اسفند

کارشناسان امنیت شبکه متوجه شده اند که نویسندگان ویروسهای MyDoom و Bagle درحال دعوا کردن با نویسنده کرم اینترنتی NetSky هستند و از طریق متون پنهان شده در کد ویروهایشان بهم فحش می دهند!

شرکت فنلاندی F-Secure که در زمینه امنیت فعالیت می کند گزارش داده است که ویروس Bagle.J دارای یک خط متن است که در آن گفته شده است :

 "Hey, NetSky...don't ruine our bussiness, wanna start a war?"

 کرم اینترنتی MyDoom.G نیز که همزمان با ویروس Bagle.J منشر شد دارای پیغامی برای نویسنده NetSky بود. نویسنده NetSky نیز در آخرین نسخه خود یعنی F به این پیغامها پاسخ داده است :

"Skynet AntiVirus - Bagle - you are a looser!!!!"

گراهام کلولی – یکی از مشاوران ارشد شرکت ضد ویروس Sophos – معتقد است علت این دعوا آن است که نویسندگان MyDoom و Bagle از شهرت نویسنده NetSky عصبانی هستند. نویسنده Bagle از این که NetSky توانسته است تیتر اصلی اخبار را به خود اختصاص دهد و توجه کارشناسان را  به خود جلب کند دلخور و عصبانی است. کلولی می گوید: ویروس نویسان نیز مانند افرادهر جامعه دیگری با هم جنگ و دعوا دارند. اما جنگ کلمات آنها بر روی رایانه ها و ایمیلهای کاربران انجام می شود.

این اولین بار نیست که نویسندگان ویروس از این امکان برای ارسال پیغام استفاده می کنند. برای مثال کرم مشهور MSBlast که باعث خسارتهای بسیاری در تابستان گذشته شده بود ُ پیغامی را برای بیل گیتس منتشر می کرد. این پیغام چنین بود :

"I just want to say LOVE YOU SAN!! billy gates why do you make this possible ?

Stop making money and fix your software!!"