صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

ویروس نویسان به پاپ هم رحم نمی کنند

 

28 ژوئن 2005 – 7 تیر 1384

متخصصان هشدار داده اند که ایمیلهایی که با موضوع توطئه فوت پاپ ژان پل دوم و یا مردن مایکل جکسون منتشر می شوند، ویروسی هستند.

شرکت Sophos به کاربران هشدار داده است که کرم جدیدی در حال انتشار است که در قالب اخبار مهم و جدید ارائه می شود. این کرم که Kedebe-F نام دارد خود را از طریق ایمیل منتشر می کند و از موضوعات و بدنه های مختلفی برای ایمیلهای خود استفاده می کند.

به گفته Sophos کسانی که فریب می خورند و فایل الحاقی را باز می کنند، باعث غیرفعال شدن نرم افزار امنیتی خود و انتشار کرم به دیگران می شوند.

این کرم اینترنتی می تواند پیامهای مختلفی ارسال کند. Sophos در هشدار خود آورده است که ممکن است موضوع و بدنه ایمیلها علاوه بر اخبار و وقایع جاری، به اکانت اینترنت کاربر یا موضوعات دیگر نیز مرتبط باشد.One of the messages, as seen by Sophos, read: "Someone sent me this

در یکی از این پیامها آمده است:“ فردی این مستندات را که از یک بخش محرمانه دولتی سرقت شده، برای من فرستاده  است و مربوط به مرگ جان پل است. بنابر این مستندات وی به وسیله دو دکتر که توسط افراد دولتی اجیر شده بودند، به قتل رسیده است. متن الحاق شده به ایمیل حاوی تمامی داستان مرگ وی و هویت آن دو دکتر است.“

پیام دیگری که توسط این کرم ارسال می شود مربوط به دستگیری نویسنده کرم MyDoom است.

بنابه گفته Sophos این کرم رشد و انتشار سریعی نداشته است.