صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

اخطارها شدت می گیرد : یک کرم اینترنتی در راه است

30 آوریل – 11 اردیبهشت

شرکتهای امنیتی به مشتریان خود هشدار داده اند که هرچه سریعتر اصلاحیه امنیتی ارائه شده برای ویدوز را روی سیستم خود نصب کنند و کامپیوتر خود را برای مقابله با یک کرم اینترنتی مشابه MSBlast که به زودی منتشر خواهد شد آماده کنند.

همانطور که در خبرهای قبلی آمده بود , این اخطارها ناشی از کشف یک حفره امنیتی خطرناک در بخش امنیتی ویندوز (Local Security Authority Subsystem Service ) و رواج کدهای خطرناکی جهت استفاده از این حفره است. همچنین این کدها اخیرا با نرم افزارهای bot نیز ترکیب شده اند که این حرکات نشان از تغییراتی دارد که بتدریج یک اسکریپت ساده مبدل به یک کرم اینترنتی کامل می شود. متخصصین هشدار داده اند که حملات با استفاده از این حفره افزایش یافته است و نرم افزار bot نیز در تعداد زیادی از کامپیوترها رخنه کرده است و محیط برای تولد یک کرم آماده است.

مایکروسافت نیز به کاربران هشدار داده است تا با پوشاندن این حفره از آلوده شدن به کرمها جلوگیری کنند. اصلاحیه ارائه شده حفره دیگری را که در نرم افزار web server مایکروسافت وجود دارد را نیز می پوشاند.

متخصصان بهترین زمان برای حمله را جمعه شب می دانند, زیرا در آن زمان مدیران شبکه ها به خانه رفته اند و دو روز تعطیل امکان خوبی را برای کرم اینترنتی پدید می آورد تا در غیاب مدیران شبکه ها به فعالیت و گسترش بپردازد.