صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

مایکروسافت و AMD برای افزایش امنیت باهم مشارکت می کنند

۲۵ فوریه – ۶ اسفند

شرکت AMD که رقیب اینتل در ساخت پردازنده ها به شمارمی رود خبر از پیشرفت امنیت کامپیوترها در مرحله طراحی پردازنده داده است. این شرکت اعلام کرده است که در پردازنده های Athlon 64 و Opteron خود برای کامپیوترهای شخصی و سرورها مشخصه ای را گنجانده است که به مقابله با ویروسهای کامپیوتری کمک خواهد کرد. این مشخصه که در سیستم عامل ویندوز XP عملیاتی خواهد شد همزمان با ارائه     Service Pack 2 برای ویندوز XP به بازار عرضه خواهد شد.

با افزایش آگاهی کاربران تجاری و خانگی از اهمیت امنیت , شرکتهای تولیدکننده چیپ مانند AMD, اینتل, Transmeta و Via سعی دارند تا امکانات و مشخصات امنیتی بیشتری را به چیپهای خود اضافه کنند. امکانات امنیتی ارائه شده توسط شرکتهای مایکروسافت و AMD نیز به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند امنیت بیشتری را در هنگام مرور وب یا ارسال ایمیل برای کاربران به ارمغان بیاورند. این امکان جدید از مشکلات امنیتی ناشی از سرریز بافر جلوگیری می کند و لذا می تواند با بسیاری از حمله ها مقابله کند.

سرریز بافر باعث می شود سیستم دفاعی کامپیوتر مختل شود و سپس می توان براحتی کدهای خطرناکی را حافظه وارد کرد تا توسط پردازنده اجرا شود. در واقع بسیاری از کرمهای خطرناک اینترنتی که طی سال گذشته منتشر شده اند از همین روش استفاده کرده اند. بنابر تحقیقات انجام شده توسط مایکروسافت و AMD حدود ۵۰ درصد از بسته های امنیتی ارائه شده توسط مایکروسافت طی دو سال گذشته به رفع این عیب اختصاص داشته است.