صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

اثر انگشت ایمیل ، راهی برای مقابله با اسپم

13 آوریل – 25 فروردین

شرکت Everyone.net که یکی از ارائه کنندگان خدمات ایمیل است ، در تلاش است تا با کمک یک فناوری رمزنگاری که برای هر ایمیل یک امضای یکتا ایجاد می کند ، با نوعی از اسپم مقابله کند. در این نوع از اسپم ، کاربرانی که نشانی ایمیل آنها توسط اسپمرها یا کرمهای اینترنتی به سرقت رفته است ، با انبوهی از پیغامهای بازگشتی روبرو می شوند ، در حالی که آنها هیچ گاه پیغامی به نشانی فرستنده این ایمیها نفرستاده بودند تا ایمیل بازگشت مفهومی داشته باشد. Total Protection 2.0 سعی دارد تا این مشکل را برطرف کند.

این سرویس که در همین هفته در کنفرانس ISPCon در واشنگتن راه اندازی شده است ، شامل یک فناوری اثر انگشت ایمیل  است که در آن ، یک سرآیند (Header) اضافی به هر  ایمیل خروجی اضافه می شود.

بنابه گفته وین لویس – مدیر ارشد بخش فناوری شرکت Everyone.net - این سرآیند شامل یک امضای یکتا است که این  امضا با کمک یک کلید رمزنگاری متقارن ایجاد  می شود و بر اطلاعاتی مانند شناسه کاربر ایمیل، برچسب زمانی ایمیل و بعضی پارامترهای دیگر مبتنی است. سرورهای ایمیل خارجی نیز سرآیند را برمی گردانند که در آن یک اثر انگشت جدید اضافه شده است و معمولا بخشی از پیغام اصلی را نیز داراست. این کار به شرکت Everyone.net اجازه می دهد تا با بررسی امضای هر ایمیل رسیده متوجه شود آیا ایمیل اصلی از طرف یک کاربر این شرکت ارسال شده است و لذا این ایمیل جدید در پاسخ به آن است یا این ایمیل جدید توسط یک اسپمر یا کرم اینترنتی ارسال شده است.

این فناوری یک راه حل کامل نیست اما حداقل کاربران را از شر بازگشت ایمیلهایی که هرگز نفرستاده اند خلاص می کند.