صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

مشکل امنیتی رمزنگاری Office

 

20 ژانویه 2005 - 1 بهمن 1383

یک متخصص امنیتی هشدار داده است امکانی که در Word‌و  Excel‌برای حفاظت از داده ها در نظر گرفته شده دارای یک مشکل امنیتی جدی است به گونه ای که فایلهای تولید شده توسط این نرم افزارها که با کلمه عبور محافظت می شوند، قابل بازگشایی هستند.

این کارشناس سنگاپوری در مقاله خود آورده است که مشکل از آنجا به وجود آمده که برنامه نویسان مایکروسافت به خوبی رمزنگاری را در برنامه های  Office‌پیاده سازی نکرده اند.

مایکروسافت درحال بررسی موضوع است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است:“ تحقیقات اولیه ما نشان می دهد که این موضوع تهدید مهمی برای کاربران نیست. در بعضی مواقع اگر هکر به چند نسخه از یک فایل رمزشده دسترسی داشته باشد، ممکن است بتواند محتوای آن را بخواند. هکر باید به دو فایل مجزا با یک نام و کلمه عبور دسترسی داشته باشد تا بتواند از حفره امنیتی مزبور استفاده کند.“

مایکروسافت پیش از این نیز به خاطر ضعف در سیستم کلمات عبورش مورد انتقاد قرار گرفته بود. گفته می شود مشکل حاضر شبیه مشکلی است که در سال 99 نیز این شرکت انجام داده بود و این موضوع را بدتر می کند، زیرا کارشناسان معتقدند که مایکروسافت باید از اشتباهات گذشته اش درس بگیرد و آنها را تکرار نکند.