صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

هکرها برای یک حمله سراسری آماده می شوند

 

30 جولای 2004 – 9 مرداد 1383

گروهی از هکرها از سراسر آمریکا قصد دارند تا در فوریه آینده طی 72 ساعت بزرگترین حمله جمعی را به سایتها تعیین شده روی اینترنت انجام دهند.

البته سیستم هایی که مورد حمله قرار می گیرند ، وب سرور و یا شبکه شرکتها نیست بلکه کامپیوترهایی است که توسط گروهی دیگر از هکرها تنظیم و نگهداری می شوند و این بازی فتح پرچم یا capture-the-flag نام دارد. پس از فرونشستن گرد و خاک دیجیتالی ، یکی از تیمهای سواحل شرق یا غرب برنده خواهد بود.

پیش از این طی سه سال گذشته مسابقات فتح پرچم با نام Root Fu در شبکه های بسته و با شرکت 8 تیم هکر انجام می شد، اما مسابقه سال آینده اولین و بزرگترین مسابقه در این مقیاس و بر روی شبکه جهانی اینترنت است. گروه برگزار کننده مسابقات به تیم های هک از سراسر آمریکا اجازه می دهد تا در وب سایت آنها ثبت نام کنند. انها امیدوارند که حداقل هزار بازیکن در این مسابقات شرکت کنند.

گردهم آوردن این تیم های با توجه به تبلیغات انجام شده روی این مسابقات کار سختی نخواهد بود اما انجام مراقبت های لازم برای جلوگیری از گسترش بازی به سایر سایتهای اینترنتی ( غیر از هدفهای تعیین شده ) کار چندان ساده ای نخواهد بود. تیم برگزار کننده قصد دار تا شبکه اجرای مسابقات را با کمک شبکه مجازی خصوصی یا VPN بر روی شبکه اینترنت بنا کند. آنها سعی دارند تا بدین شکل شبکه خود را از شبکه عمومی مجزا کنند.

جالب است بدانید که متخصصان امنیتی از برگزاری این مسابقه نگران نیستند. آنها می گویند حتی اگر بعضی حملات به خارج از مجموعه مسابقه انجام شود ، حملات هیچ گاه در مقیاس بزرگ همانند حمله ویروسها و کرمهای اینترنتی نخواهد بود. آنها معتقدند که این مسابقات به انها کمک خواهد کرد تا با شیوه های جدید حملات هکرها و شیوه مقابله با آنها آشنا شوند.

اما دانشگاهیان با وجودی که مسابقات را جذاب می دانند اما نسبت به قابل کنترل بودن آن شک دارند لذا آن را چندان برای خود مفید نمی دانند. آنها ترجیح می دهند با کمک شبکه های کوچک تر مثلا با 1000 گره ، اینترنت را شبیه سازی کرده  و بر روی آن به انجام آزمایشات بپردازند.

البته اگر حمله ای به خارج از VPN مذکور هدایت شود ، امکان پیگیری قانونی آن وجود دارد.