صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

صاحب جدید Human Firewall

 

25 ژوئن 2004 – 5 تیر 1383

 

انجمن امنیت سیستمهای اطلاعاتی امروز اعلام کرد که پروژه و سایت Human Firewall را در اختیار می گیرد. دیو کولینین – مدیرعامل ISSA – گفته است که این انجمن غیرانتفاعی مالکیت این سایت و پروژه را پذیرفته است چون به ارزش آن واقف است و نمی خواهد با کنار رفتن دو پشتیبان اصلی پروژه، کار با مشکل روبرو شود. این سایت به طور موقت بسته شده است.

 

سایت Human Firewall با هدف آموزش جنبه های عمومی امنیت اطلاعات به عموم کاربران راه اندازی شده است. در واقع این سایت سعی دارد تا میزان آگاهی را افزایش دهد و به کاربران در سراسر دنیا کمک کند تا رفتار خود را در بحث امنیت بهبود بخشند.

 

بنا به گفته کولینین ، این سایت به عنوان منبعی برای کاربران جهت کنترل میزان امنیت سیستمشان به کار ادامه خواهد داد. مقالات و منابعی برای مشتریان ارسال خواهد شد تا بتوانند درجه امنیت سیستم خود را ارزیابی کنند. ISSA قصد دارد تا طی سه ماهه سوم و چهارم امسال تغییرات لازم را در سایت ایجاد کند.

 

کارشناسان می گویند که عامل انسانی مهمترین متغیر در سیستم های امنیت اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربران مسئولیت حفظ اطلاعات در اختیارشان را نپذیرند، حتی بهترین سیاستها و تکنولوژی های امنیتی هم جوابگو نخواهند بود.