صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

لینوکس در برابر حملات مقاومتر است

 

22 دسامبر 2004 - 2 دی 1383

Honeyney Project این هفته گزارش داد که سیستمهای لینوکس اصلاح نشده ( unpatched ) در مقابل حملات اینترنتی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

اطلاعات جمع آوری شده از دهها شبکه نشان می دهد که به طور متوسط یک سیستم لینوکس حدود 3 ماه مقاومت می کند. این آمار در سال 2001 ، 72 ساعت بوده است. در این گزارش این مدت زمان برای سیستم ویندوز بسیار کمتر و حتی در حد چند دقیقه ذکر شده است.

مدیر Honeynet دو دلیل را برای این امر بر می شمرد. اول این که مشخصه های پیش فرض نصب لینوکس نسبت به نسخ قبلی بسیار امن تر شده اند. ثانیا به نظر می رسد که هکرها به سیستمهای ویندوز تمایل بیشتری دارند و قصد فریب کاربران انتهایی را دارند که اکثرا از ویندوز استفاده می کنند.

Honetnets شبکه هایی هستند که به عنوان طعمه و برای حمله هکرها بر روی اینترنت قرار گرفته اند. این شبکه ها کاملا مانیتور می شوند و اطلاعات جمع آوری شده از این شبکه ها جهت بررسی آخرین تاکتیکهای حمله و نفوذ استفاده می شود.

مایکروسافت معتقد است درصورتی که سیستم عامل ویندوز XP این شرکت پس از نصب SP2 در معرض تست قرار گیرد بیش از سایر سیستم عاملها در برابر هکرها مقاومت خواهد کرد.