صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

NAP ، طرحی برای امنیت کاربران

 

13 دسامبر 2004- 23 آذر 1383

 مایکروسافت گام بعدی را برای ایجاد معماری امنیتی کاربران انتهایی برداشت.

امروز تعدادی از شرکتها اعلام کردند که با معماری امنیتی NAP ( Network Access Protection ) متعلق به مایکروسافت همکاری خواهند کرد. 18 شرکت از ماه جولای با مایکروسافت دراین زمینه توافقنامه امضا کرده اند و 25 شرکت نیز قول همکاری داده اند.

مایکروسافت NAP را طراحی کرده است تا به مشتریان شرکتها کمک کند تا با کنترل کامل تجهیزات و سیستمها پیش از اتصال به شبکه، ویروسها و کرمهای اینترنتی را از شبکه های خود دور نگه دارند. این عملیات شامل ترکیبی از فناوری اسکن ویروسها با شبکه سازی مبتنی بر سیاستهای امنیتی است و بدین طریق از اتصال سیستمهایی که از سیاستهای امنیتی تبعیت نکنند، جلوگیری می شود.

مایکروسافت از ابتدا اعلام کرده بود که همزمان با کار بر روی این معماری امنیتی باز مبتنی بر استانداردها، شرکای جدیدی را به این پروژه اضافه خواهد کرد.

بسیاری از شرکتهای جدیدی که به این طرح پیوسته اند، تولیدکنندگان محصولات شبکه خصوصی مجازی یا VPN هستند که از جمله آنها می توان به Check Point ، Nortel Networks و F5 Netwroks اشاره کرد.

استیو اندرسون - مدیر بازاریابی سرورهای ویندوز - می گوید:“ همکاری تولیدکنندگان و فروشندگان VPN در این طرح بسیار مهم است، چون بسیاری از حملات از طریق هکرها از راه دور صورت می پذیرد و این این هکرها از طریق VPN به شبکه متصل می شوند. ما می خواهیم مشتریان بدون نیاز به تغییر فناوری مورد استفاده جهت VPN، بتوانند امنیت لازم را داشته باشند.“

در ماه نوامبر اعلام شده بود که شرکت سیسکو در پروژه NAP با مایکروسافت همکاری خواهد کرد. NAP تا سال 2007 یعنی زمان انتشار سرور Longhorn  ارائه نخواهد شد.