صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

MyDoom باز هم حمله ور شد

25 فوریه – 6 اسفند

متخصصان امنیت شبکه خبر از حمله نسخه جدیدی از کرم اینترنتی MyDoom داده اند. این نسخه که MyDoom.F نام دارد برای آلوده کردن کامپیوترهای شخصی برنامه ریزی شده است تا از طریق آنها حملات DoS را علیه سایتهای متعلق به شرکت مایکروسافت و RIAA                             ( Recording Industry Association of America ) انجام دهد.

گفته می شود حملات با موفقیت همراه نبوده و تنها دسترسی به سایت RIAA با کمی کندی روبرو بوده است. RIAA گروهی است که جهت حفظ حق کپی صنعت موسیقی تلاش می کند و با نرم افزارها و مجموعه هایی که به مبادله رایگان موسیقی می پردازند مقابله می کند.

این نسخه جدید به سرعت اجداد خود تکثیر و توزیع نمی شود اما میزان تخریب آن بیشتر است چون به صورت اتفاقی بعضی فایلهای Word و Excel و همچنین تصاویر و فیلمهای ذخیره شده بر روی کامپیوتر قربانی را پاک می کند. لذا گفته می شود این ویروس  از نظر تخریب در چند ماه اخیر کم نظیر است. اخیرا اکثر ویروسها به جای تخریب فایلهای قربانی ،کامپیوتر آلوده را مبدل به یک فرمانبر برای  نویسنده ویروس می کنند تا دستورات وی را کامل اجرا کند. معمولا از این لشکر ماشینهای گوش به فرمان برای ارسال ایمیلهای اسپم یا انجام حملات DoS استفاده می شود.

متخصصان امنیت شبکه همچون گذشته به کاربران توصیه می کنند که ایمیلهای مشکوک را باز نکنند. این ویروس جدید ایمیهایی با موضوعات مختلف همچون : "Approved" ، "Your Credit Card" و

 "You use illegal File Sharing...Your IP was logged" ارسال می شود و از این طریق کاربران را گول می زند.