صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

MyDoom نیامده می رود!

 

27 جولای 2004 – 6 مرداد 1383

آخرین نسخه از MyDoom که دیروز شناسایی شده بود ، طی 12 ساعت به اوج انتشار خود رسید و پس از آن رو به افول نهاد.

این کرم اینترنتی که MyDoom.M یا MyDoom.O نام دارد دیروز به چهار موتور جستجو و ایمیلهای کاربران حمله ور شد. Google ، Yahoo ، AltaVista و Lycos در کار خود با کندی روبرو شدند چون به محض آلودگی یک کامپیوتر، ‌آن سیستم به صورت خودکار به انجام جستجو روی این موتورهای جستجو اقدام می کرد.

به گزارش MessageLabs طی 24 ساعت اولیه از انتشار این کرم ، 599641 ایمیل آلوده به این کرم مشاهده شده است. این درحالی است در زمان انتشار نسخه اولیه MyDoom ، طی 24 ساعت اول بیش از دوبرابر این تعداد گزارش شده بود.  به عقیده کارشناسان شرکت MessageLabs ، با توجه به کاهش سرعت انتشار این کرم از شب گذشته ،‌ طی امروز و فردا حمله این کرم به آرامی فروکش می کند و تا انتهای هفته سرعت گسترش به شدت کاهش می یابد.

جک کلارک - یک مشاور و متخصص امنیتی در McAfee – معتقد است که این نسخه از MyDoom هیچ چیز خاصی با خود نداشت و تنها رفتار معمول کرمهای اینترنتی را دنبال می کرد. وی می گوید :“ این کرم طی 12 ساعت واقعا فعال بود اما حالا درحال مرگ است.“ وی با اشاره به اسب تروایی که هفته گذشته منتشر شد ، تاکید می کند که این کرم برای فریب کاربران کار خاصی را انجام نمی دهد.

اما Symantec امروز هشدار داد که آخرین نسخه MyDoom می تواند یک در پشتی را برای هکرها بر روی سیستم باز کند. بنابه گفته این شرکت هکرها ویروسی را با نام  W32.Zindos.A نوشته اند که از این در پشتی استفاده می کند. البته از آنجایی که کاربران از خود در مقابل MyDoom حفاظت کرده اند ، این ویروس انتشار سریع و وسیعی نداشته است.