صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

حمله NetSky علیه سایتهای اشتراک فایل

 8 آوریل – 20 فروردین

سایت اصلی شبکه eDonkey بر اثر حملات NetSky از کار افتاده است اما Kazaa هنوز به کار خود ادامه می دهد.  کرم اینترنتی NetSky.Q که روز 29 مارس وارد اینترنت شد ،‌به گونه ای برنامه ریزی شده است تا سابتهای اشتراک فایل و همچنین سایتهای توزیع کننده ابزارهای هک و نفوذ را مورد حمله DoS قرار دهد. مهمترین اهداف این کرم eDonkey و Kazaa بودند. حملات برای مدت شش روز برنامه ریزی شده بود. البته eDonkey بر روی یک نشانی دیگر این سایت در دسترس بود.

هدف دیگر eMule بود که  با مشکلاتی روبرو شد اما کپی سایت خود را به نشانی دیگری نیز منتقل کرده بود. دو سایت از مجموعه سایتهای هک و نفوذ نیز با مشکل روبرو شده اند و از کار افتاده اند. به نظر می رسد تنها Kazaa توانسته است در روز اول در مقابل حملات دوام بیاورد.

میکو هایپونن – مدیر تحقیقات ضدویروس در شرکت F-Secure – اعلام کرده است که با وجودی که eDonkey و  eMule روی نشانی های دیگری در دسترس هستند اما از آنجا که نشانی اصلی آنها توسط این کرم مورد حمله قرار گرفته است ، لذا بسیاری از کاربران نمی توانند به این سایتها دسترسی پیدا کنند. وی معتقد است Blaster باهوش نبود چون تنها نشانی windowsupdate.com را مورد حمله قرار داده بود ، درحالی که بسیاری از www.windowsupdate.com استفاده می کنند. اما NetSky به نشانی هایی حمله ور شد که کاربران با آنها کار می کردند.