صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

اصلاحیه ای برای مرورگر یک روزه

 

20 مه 2005 - 30 اردیبهشت 1384

تنها یک روز پس از عرضه Netscape 8 و انتشار اخباری درباره امکانات امنیتی آن، Netscape یک اصلاحیه برای رفع چند مشکل امنیتی حدی در این مرورگر منتشر کرد.

نسخه اصلی Netscape 8 مبتنی بر نسخه 1.0.3 از مرورگر Firefox است. Netscape فکر می کرد که مرورگر جدید در برابر مشکلات امنیتی موجود در Firefox که در نسخه 1.0.4 ترمیم شده بود، مصونیت دارد اما مشخص شد که Netscape 8 در برابر این مشکلات قابل نفوذ است.

سخنگوی Netscape در این باره می گوید:“ یک شرکت امنیتی به ما اطلاعات اشتباهی ارائه کرد که مشکلات Firefox محصول جدید ما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. در اولین ساعاتی که مشخص شد نظر این شرکت دقیق نبوده است، ما آن مشکلات را برطرف کردیم و نسخه به روز شده مرورگر را ارائه کردیم.“

در نسخه جدید یعنی Netscape 8.0.1 مشکلات برطرف شده اند. قرار است که یک اصلاحیه برای کاربرانی که نسخه 8 را نصب کرده اند منتشر شود، اما این شرکت هنوز در حال کار بر روی مکانیزم به روز رسانی است.

این به روز رسانی به خاطر وجود مشکلاتی است که بنیاد موزیلا هفته گذشته طی 3 راهنمایی امنیتی به وجود آنها در مرورگر Firefox اشاره کرد. بنا بر راهنمایی های منتشر شده،‌ مهمترین مشکل موجود می تواند به یک هکر اجازه دهد تا کنترل کامل سیستم قربانی را به دست بگیرد.