صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

تکذیب شایعه فروش Network Associates به مایکروسافت

 

22 ژوئن 2004 – 2 تیر 1383

شرکت امنیتی Network Associates امروز تمامی شایعات مربوط به فروش این شرکت به یک شرکت بزرگتر مانند مایکروسافت را تکذیب کرد. جنیفر کیونی – سخنگوی شرکت Network Associates – با اعلام این خبر گفت :“ ما درحال مذاکره با مایکروسافت یا هیچ شرکت دیگری برای فروش Network Associates نیستیم.“

 این سخنان پس از آن انتشار یافت که یک مجله تجاری در مقاله خود به نقل از منابع و شرکای  ناشناس Wall Street اعلام کرد که Network Associates قصد دارد تا با مایکروسافت معامله کند. بنابه گفته خانم کیونی معمولا Network Associates در برابر شایعات مشابه سکوت اختیار می کند اما با توجه به میزان گسترش ان شایعه ، شرکت تصمیم گرفت تا به آن پاسخ دهد. وی اشاره کرده است که مدیر اجرایی این شرکت در چهاردهمین کنفرانس سالانه Nantucket به صورت مکرر دراین باره مورد سئوال قرار گرفته بود.

مایکروسافت بیش از 56 میلیارد دلار پول نقد در حساب خود دارد و به همین دلیل بعضی تحلیل گران Wall Street این شرکت را به رشد و گسترش بیشتر ترغیب می کنند. سال گذشته مایکروسافت یک شرکت ضدویروس رومانیایی را خرید و چندی پیش اعلام کرد که خدماتی را برای مقابله با تهدیدهای شبکه ای و ویروسهای کامپیوتری ارائه خواهد کرد.

مایکروسافت همانند همیشه سیاست خود درباره شایعات را حفظ کرده است و درباره خرید Network Associates حرفی نزده است.

Network Associates طی سالهای گذشته همواره با شرکت رقیب خود یعنی Symantec درحال رقابت بوده است تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل سعی دارد تا هزینه های خود را کاهش دهد. همچنین گزارشاتی مبنی بر کاهش تعداد کارکنان این شرکت از ابتدای جولای به گوش می رسد.

سهام این شرکت تا بعد از ظهر امروز با 58 سنت افزایش به 17.15 دلار آمریکا رسیده است.