صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

آشنایی مدیران شبکه ها با امنیت مایکروسافت

 

22 ژوئن 2004 – 2 تیر 1383

مدیر ارشد امنیت شبکه در شرکت مایکروسافت امروز با در برنامه ای که برای بیان روند کاری این شرکت تشکیل شده بود حاضر شد تا مدیران شبکه ها را از فعالیتهای این شرکت برای حفظ امنیت شبکه ها آگاه سازد.

ریچارد دونوتی – قائم مقام شرکت در زمینه خدمات و واحد IT – با حضور در  Security Summit ، حاضران را از پیشرفتهای نرم ا فزاری این شرکت آگاه کرد و اشاره کرد که چگونه این پیشرفتها در شبکه های شرکت مایکروسافت اعمال شده اند.

دونوتی اشاره کرد شاید بزرگترین تغییر آن است که اهمیت امنیت آشکار شده و این موضوع دارای اولویت شده است. گروه فناوری اطلاعات حالا می تواند تولید یک نرم افزار را متوقف کند و یا دسترسی فردی را به شبکه قطع کند. وی گفت :“ اگر یک کاربر کاری را که من می خواهم انجام ندهد ، وی را از شبکه بیرون می اندازیم.“ این گروه یکی از آخرین گروههای مایکروسافت است که پیش از ارائه یک محصول به بازار آن را مورد بررسی قرار می دهد. یکی از آخرین محصولاتی که توسط این گروه مورد بررسی و تایید قرار گرفته ، Internet Security & Accelerator (ISA) Server 2004 است که در هفته های آتی وارد بازار خواهد شد.یکی از تغییرات مهم دیگر در روال کاری شرکت ، حضور موضوع امنیت به عنوان یک فاکتور مهم در تصمیم گیری جهت ارائه یا عدم ارائه یک محصول است. همچنین در سال گذشته مایکروسافت به آموزش برنامه نویسان خود ادامه داده است و به صورت ماهیانه اصلاحیه هایی را ارائه می کند و پشتیبانی امنیتی نسخه های قبلی ویندوز را گسترش داده است.

Security Summit یکی از آخرین تلاشهای مایکروسافت برای آموزش افراد است. مایکروسافت امیدوار است تا پایان امسال نزدیک به 500 هزار نفر را در سراسر جهان آموزش دهد که چگونه از سیستم هایشان حفاظت کنند.

البته با وجود تمامی این تلاشها هنوز مشکلات زیادی باقی است. در آوریل امسال مایکروسافت اصلاحیه مهمی را ارائه کرد که حداقل شش حفره امنیتی خطرناک را پوشش می داد. کمتر از 3 هفته بعد کرم اینترنتی Sasser وارد شبکه ها شد که از یکی از همین حفره ها استفاده می کرد و سیستم هایی را که اصلاحیه را دریافت و نصب نکرده بودند مورد حمله قرار می داد. بسیاری از کامپیوترهای برنامه نویسان مایکروسافت و شبکه های داخلی این شرکت مورد هجوم این کرم قرار گرفتند چون اصلاحیه را نصب نکرده بودند.

همچنین برنامه نویسان این شرکت یاد می گیرند تا از شبکه خصوصی مجازی یا VPN‌برای ارتباط با سرورهای مربوطه استفاده کنند تا اطلاعات خود را در شبکه عمومی حفاظت کنند.

این غول نرم افزاری به زودی یک به روز رسانی امنیتی برای ویندوز XP و 2003 ارائه خواهد کرد که امنیت بیشتری را برای این سیستم عاملها به ارمغان خواهد آورد.