صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

نسخه جدیدی از Sasser منتشر شد

12 مه – 23 اردیبهشت

با وجود دستگیری نویسنده کرم اینترنتی Sasser ،‌ نسخه جدیدی از آن وارد شبکه ها شده است. کارشناسان معتقدند این نسخه تنها یک کپی از نسخه اصلی است. به گفته لویس کرونس ، مدیر آزمایشگاههای تحقیقاتی شرکت پاندا (تولید کننده صدویروس)بررسی کد Sasser.F که روز 21 مه کشف شده ، نشان می دهد که ظاهرا این کد بوسیله یک برنامه نویس بی تجربه نوشته شده که کمی کد اصلی را تغییر داده است اما کار جدیدی به رفتار ویروس اضافه نکرده است.

کد و بعضی پیامهای مخفی در نسخه اصلی کرم Sasser نشان از ارتباط نزدیک نویسندگان این کرم و Netsky دارد. این نکته باعث شده است که بعضی متخصصین در معرفی جوان 18 ساله آلمانی به عنوان تنها عامل Sasser تردید داشته باشند. آنها معتقدند که انتشار 30 نسخه مختلف از Netsky کار زیادی می طلبد و لذا احتمال وجود یک گروه در پس این کار زیاد است.

البته در حال حاضر میزان خطر آلودگی به نسخه های جدید Sasser بالا نیست چون بسیاری از کاربران اصلاحیه مربوطه را نصب کرده اند و یا حداقل ویروس کش حود را به روز رسانی کرده اند. کرم Cycle که از همان حفره Sasser استفاده می کند نیز به همین دلیل نتوانسته گسترش چندانی پیدا کند.