صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

یک فناوری برای تایید هویت کاربر و کامپیوتر

28 آوریل – 9 اردیبهشت

شرکت Phoenix که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نرم افزار BIOS ( Basic Input/Output System ) است ، اعلام کرده است که با کمک یک فناوری امنیتی به مدیران شبکه اجازه می دهد تا تجهیزات سخت افزاری را تایید هویت کنند. این فناوری که امروز در لندن و در نمایشگاه امنیت اطلاعات اروپا ارائه شد، این امکان را فراهم می آورد تا از سخت افزار همراه با یک سیستم سنتی login استفاده شود و بدین طریق کاربر و سخت افزار مورد استفاده جهت ارتباط با شبکه تایید هویت شوند.

شیوا ماندالام – مدیر بازاریابی محصولات امنیتی phoenix – در این باره می گوید که TrustConnector (این محصول جدید) به شرکتها اجازه می دهد تا سطح کنترل دسترسی را بیشتر از نام کاربری و کلمه عبور نمایند. همچنین این فناوری کامپیوتری را که به شبکه متصل می شود نیز تایید هویت می کند.

 TrustConnector یک کلید رمزنگاری را با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از پروفایل سخت افزار تولید می کند و آن کلید در هنگام برقراری یک ارتباط بر روی شبکه ارسال می شود.اگر سخت افزار تایید هویت شود ، کاربر با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور ، کارت هوشمند یا token تایید هویت می شود و به شبکه متصل می شود. از آنجایی که پروفایل ماشینهای مختلف متفاوت خواهد بود ، لذا  اگر شخصی سعی کند تا از ماشین دیگری به شبکه متصل شود ، این امر تشخیص داده می شود و دسترسی محدود یا ممنوع می شود.