صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

Sasser را برای مادرم منتشر کردم!

10 مه – 21 اردیبهشت

تا به حال برای مادرتان ویروس نوشته اید؟ ظاهرا سون جاشان، نویسنده 18 ساله آلمانی ویروس Sasser ، این کار را کرده است و سعی داشته تا از این طریق به مادرش که شرکتی در زمینه نگهداری از کامپیوترها با نام  PC Help دارد، کمک کند و کار او را رونق ببخشد!

سون که به تازگی از هنرستان فارغ التصیل شده است، جمعه گذشته به اتهام نوشتن و انتشار Sasser دستگیر شد و به این کار اعتراف کرد. البته وی چند ساعت بعد و بدون گذاشتن وثیقه آزاد شد چون مسئولین فکر می کنند که او فرار نمی کند. دلتو دایبالا، سخنگوی دفتر پیگرد در شهر وردن آلمان، گفته است که ممکن است انگیزه این کار سون، رونق بخشیدن به کار مادرش باشد. وی که با روزنامه اشپیگل درباره انگیزه سون سخن می گفت، این انگیزه را دلیلی مناسب برای انتشار ویروس دانست. شرکتی که مادر سون و ناپدری وی اداره آن را بدست دارند، در زمینه نگهداری از کامپیوترها و رفع اشکالات آنها فعالیت دارد.

دایبالا اشاره کرده است که احتمالا سون در ماه ژوئن باید در دادگاه محاکمه شود . محاکمه ای که می تواند به حبس 5 ساله وی بیانجامد. البته گفته می شود از آنجا که سون در اواخر آوریل 18 ساله شده و در هنگام انجام این جرم 17 سال داشته ، ممکن است در مجازات وی تخفیف داده شود. همچنین ممکن است وی با شکایت شرکتهایی که از این کرم اینترنتی خسارت دیده اند مواجه شود.

بنا به گزارشهای رسیده سون پسری خجالتی و منزوی بوده است که در بین همکلاسیها و همسایه ها به او بی توجهی می شده است. تابحال وی و یا مادرش صحبتی با رسانه های آلمان نداشته اند و منشی تلفنی پاسخگوی تلفن PC Help است. اما پدر و نامادری وی در گفتگویی با شبکه RTL اعلام کرده اند که سون قصد خرابکاری نداشته و بر روی ضدویروسها کار می کرده است. آنها اشاره کرده اند که 4 ماه پیش وی به آنها گفته است که ویروسی را نوشته و در حال کار بر روی ضدویروس آن است. بنا به گفته پدرش، وی به آنها اطمینان داده است که قصد هیچ گونه اعمال خرابکارانه را ندارد.

نکته جالب آنکه  دای ولت، یکی از روزنامه های مشهور آلمان، اشاره کرده است که با وجود خسارات وارده به میلیون ها کامپیوتر، آلمانی بودن نویسنده Sasser، یک حس غرور ملی در آلمان به وجود آورده است.

گفته می شود که احتمالا وین ویسنده هر 28 نسخه ویروس Netsky نیز هست.