صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

یک حفره امنیتی در پروتکل بی سیم

13 مه – 24 اردیبهشت

گروه امداد امنیت کامپیوتری استرالیا ( AusCERT) دیروز یک راهنمایی امنیتی را منتشر کرده و طی آن به شرکتها هشدار داده است که شبکه بی سیم آنها می تواند توسط یک هکر با استفاده از یک handheld با اختلال روبرو شود.

حفره امنیتی موجود در استاندارد بین المللی 802.11 ،‌ مشهورترین پروتکل شبکه های بی سیم ، به یک دستگاه اجازه می دهد تا با ارسال یک سیگنال با توان پایین ، از ارتباط ‌سایر وسایل جلوگیری کند. بنابر راهنمایی ارائه شده ، حملات قبلی به 802.11 نیاز به سخت افزار خاص داشت و مبتنی بر اشعه های با توان بالا بود ، ‌اما این حفره امکان حمله به شبکه های بی سیم را به هکرهای نیمه ماهر نیز می دهد. این حفره پردازه CCA (clear channel assessment) را تحت تاثیر قرار می دهد. این پردازه سعی دارد تا احتمال فعالیت دو دستگاه با یک فرکانس را به حداقل برساند. با انجام این حمله تمامی دستگاهها ارسال را متوقف می کنند تا حمله پایان یابد.

این حمله در گروه حملات DoS قرار می گیرد و چندان جدی نیست. تمامی دستگاههایی که از 802.11،‌ 802.11b  و 802.116 کم سرعت استفاده می کنند در معرض این حمله هستند. اما تجهیزات دارای 802.11a و 802.11g پرسرعت مشکلی ندارند.