صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

نسخه جدید ویروس Sober وارد می شود

 

19 نوامبر 2004 - 29 آبان 1383

نسخه جدیدی از کرم اینترنتی Sober امروز کشف شده است. این نسخه به سرعت در حال گسترش در اروپا و آمریکاست. شرکتهای امنیتی درجه خطر این نسخه را متوسط ارزیابی کرده اند.

متخصصان امنیتی معتقدند کرم W32.Sober.i که خود را از طریق ایمیلهایی به زبانهای انگلیسی و آلمانی تکثیر می کند، یکی از تهدیدهای جدی پاییز امسال خواهد بود.

میکو هیپونن - مدیر تحقیقات شرکت F-Secure که درجه خطر این ویروس را 2 از 3 ارزیابی کرده است - می گوید:“ می توان گفت این یکی از بدترین شرایطی است که طی یک یا دو ماه اخیر مشاهده شده است. به دلایلی این فصل تا به حال آرام بوده است و این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در پاییز امسال دیده شده است. اما اگر وضعیت را با اوایل امسال و یا سال گذشته همین زمان مقایسه کنیم، چندان بد نیست.“

این نسخه نیز همانند نسخ قبلی از موتور SMTP خود برای ارسال کپی ویروس به نشانی های یافته شده بر روی کامپیوترهای قربانی استفاده می کند. پس از آن از کامپیوترهای آلوده به عنوان کانالی جهت دریافت برنامه ها استفاده می شود.

ویروس Sober.i  یک فایل الحاقی با خود دارد و مدعی است که تصاویر یک مدل 21 ساله با موهای طلایی است که به دنبال کار می گردد. البته Sober این ایمیل را تنها به دامنه های با زبان آلمانی مانند .de و .ch ارسال می کند. این ویروس به زبان انگلیسی نیز منتشر می شود ، اما موضوع آن "delivery failure" و یا "oh god"‌است و سعی دارد کاربر را قانع کند تا فایل فشرده zip الحاق شده به ایمیل را باز کند.

Sober.i سیستمهای عامل ویندوز XP، 2000، ME ، 98، 95 ، NT و سرور 2003 را آلوده می کند.