صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

تعلیق دانشجویان به جرم هک کردن شبکه آکسفورد

 

1 نوامبر 2004 - 11 آبان 1383

دو نفر از دانشجویان دانشگاه آکسفورد با اعتراف به دسترسی غیرمجاز به شبکه IT این داشنگاه، از تحصیل معلق شدند.

پاتریک فاستر 20 ساله و راجر ویت 21 ساله مدعی هستند که نفوذ را به قصد آشکار ساختن حفره های امنیتی انجام داده اند اما کمیته انضباطی فاستر را تا ماه می سال 2005 و ویت را تا ژانویه 2005 معلق کرده است.

فعالیت این دو زمانی آشکار شد که آنها طی مقاله ای در روزنامه دانشگاه به شرح کار خود پرداختند. آنها هشدار دادند که با کمک ابزارهایی که از طریق گوگل یافته اند توانسته اند به اطلاعاتی درباره استفاده دانشجویان از کامپیوترها و همچنین کلمات عبور ایمیل دانشجویان دست پیدا کنند.

هکرها گوگل را مانند ابزاری مورد استفاده قرار می دهند. آنها از این موتور جستجوی مشهور استفاده می کنند تا سایتهای دارای حفره را بیایند. برای مثال آنها با جستجوی عناوین صفحات پیش فرض در سرورها، سرورهای قابل نفوذ را می یابند.

فاستر به 7 خطا اعتراف کرده است. دو خطا مرتبط با استفاده از امکانات دانشگاه برای فعالیتهای غیرقانونی ، دو خطا در رابطه با دسترسی غیرمجاز به شبکه ، دو خطا مربوط به  تجاوز به حریم خصوصی کاربران و یک خطا با تلف کردن وقت کارکنان با فعالیت غیردرسی.

ویت به 4 خطا متهم است. تلاش برای نفوذ به شبکه IT ، استفاده از امکانات دانشگاه برای فعالیتهای غیرقانونی، دسترسی غیرمجاز به شبکه، تلف کردن وقت کارکنان.

تا به حال گزارشی درباره خسارتهایی که این دو نفر وارد کرده اند و یا سودی که عاید آنها شده است منتشر نشده و به نظر می آید مسئله سود و خسارت در میان نبوده است.

آین دو دانشجو قصد دارند نسبت به حکم صادره درخواست فرجام کنند.