صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

Screensaver یا اسب تروا؟

 

7 دسامبر 2004 - 17 آذر 1383

یک شرکت ضدویروس هشدار داد که یک اسب تروا خود را به عنوان اسکرین سیور ضد اسپم Lycos Europe بر روی اینترنت و از طریق فایل الحاقی به ایمیل توزیع کرده است.

شرکت F-Secure امروز اعلام کرد که این اسب تروا با ثبت کلیدهای فشرده شده اقدام به سرقت نام کاربری، کلمات عبور، جزئیات کارتهای اعتباری و نشانی های ایمیل می کند.

میکو هایپونن - مدیر بخش تحقیقات F-Secure - معتقد است با توجه به تبلیغات انجام شده بر روی این اسکرین سیور که به مقابله با اسپم می پردازد، بسیاری ممکن است به اشتباه این اسب تروا را به جای آن اسکرین سیور نصب و فعال کنند. وی می گوید:“ هر کسی پشت این برنامه است، از سوی Lycos احساس خطر کرده است. پس از تبلیغات بسیاری از مردم قصد دریافت این اسکرین سیور را داشتند اما به علت در دسترس نبودن سایت نتوانستند. لذا بسیاری از کاربران از دریافت چنین ایمیلی استقبال می کنند.“

موضوع ایمیل حاوی این اسب تروا چنین است:“ Be the first to fight spam with Lycos screen saver “ یک فایل الحاقی با نام Lycos screensaver to fight spam.zip همراه با این ایمیل است.

روز جمعه Lycos Europe فعالیت اسکرین سیور مزبور را به دلیل انتقادات بسیاری که به این شرکت مبنی بر حمله DoS به سایت های اسپمر می شد، متوقف کرد.

Lycos Europe شرکتی مستقل از پورتال مشهور Lycos است. این شرکت مدعی است که میزبان حدود 40 میلیون اکانت ایمیل در 8 کشور اروپایی است.