صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

والون Media Player ویندوز را خراب می کند

12 مه – 23 اردیبهشت

یک ویروس جدید که Wallon نام دارد و از طریق ایمیل به انتشار خود می پردازد،‌Media Player را پاک می کند. این ویروس زمانی فعال می شود که کاربر سعی می کند تا فایلهای MP3 یا ویدئویی را کامپیوتر آلوده اجرا کند.

معمولا کرمهای اینترنتی مشابه مانند Bagle و Netsky از طریق الحاق خود به ایمیل منتشر می شوند . زمانی که کاربری به دلیل ناآگاهی این فابل الحاقی را باز می کند،‌ یک قطعه کد اجرا می شود که سعی می کند address book کاربر را به سرقت ببرد. همچنین در بعضی موارد این کد یک در پشتی نیز برای نفوذ هکر به سیستم مورد نظر باز می کند. به همین دلیل است که اخیرا کاربران کمتر فایلهای الحاقی ناشناس را باز می کنند. نویسنده Wallon نیز از این نکته آگاه بوده است و لذا ترفند دیگری را برای گسترش این ویروس در نظر گرفته است. این ویروس در ایمیل خود لینکی را به شما معرفی می کند که شما با کلیک بر روی آن ،‌ ویروس را دریافت می کنید.وقتی یک کامپیوتر آلوده شد، ‌ویروس تا زمانی که کاربر یک فایل MP3 یا ویدئویی را اجرا نکند غیرفعال باقی می ماند. به محض اجرا و درصورتی که سیستم به طور پیش فرض Media Player را اجرا کند،‌ ویروس فعال می شود و یک ایمیل HTML حاوی لینکی به فایل ویروس را برای تمامی آدرسهای موجود در Address Book قربانی می فرستد.

از آنجایی که انتشار این ویروس به دخالت کاربر نیاز دارد پیشبینی می شود تا سرعت زیادی نداشته باشد. اما به هرحال این ویروس مخرب است چون فایل wmplayer.exe را جایگزین می کند و کاربر نیاز به نصب مجدد Media Player خواهد داشت.

مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران برای مصونیت در مقابل این ویروس باید اصلاحیه MS04-13 را که در اواسط آوریل منتشر شده ، دریافت و نصب کنند.