صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

خطرناکترین برنامه جاسوسی معرفی می شود

 

21 دسامبر 2004 - 1 دی 1383

برنامه CoolWebSearch می تواند با تغییر تنظیمات امنیتی مرورگر IE، مشکلات امنیتی متعددی را ایجاد کند.

شرکت ضدجاسوسی Webroot Software امروز اعلام کرد که CoolWebSearch برنامه های HTML‌خطرناکی را نصب می کند و از حفره های امنیتی موجود در IE استفاده می کند.

کارشناسان معتقدند CoolWebSearch یکی از بدترین و خطرناکترین برنامه های جاسوسی است چون به صورت کامل اختیار مرورگر را در اختیار می گیرد و به کاربر اجازه کاری نمی دهد.

این برنامه خطرناکترین مورد در لیست دهگانه ای است که شرکت Webroot از بدترین خطرات و تهدیدات برنامه های جاسوسی تهیه کرده است. این لیست شامل موارد ذیل نیز می باشد:

  • PurityScan : برنامه ای که تبلیغات pop-up نمایش می دهد و مدعی است که می تواند تصاویر مستهجن را از روی کامپیوتر کاربر پاک کند.

  • Transponder (vx2) : یک browser helper object برای مرورگر IE که تمامی فعالیتهای مرور وب را مانیتور می کند و گاها تبلیغات نمایش می دهد.

  • KeenValue : یک برنامه تبلیغاتی که اطلاعات شخصی را جمع آوری می کند و آگهی روی کامپیوتر اشخاص اسال می کند.

  • Perfect Keylogger :‌ یک ابزار نظارت که سایتهای بازدید شده، کلیدهای فشرده شده و کلیکهای ماوس را ثبت می کند. همچنین اطلاعات حساسی مانند شماره حساب و کلمه عبور نیز توسط این نرم افزار ضبط می شود.

 Webroot‌توصیه می کند که کاربران اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت را نصب کنند، از برنامه های رایگان ( freeware ) استفاده نکنند و امکان دریافت فایل از طریق ActiveX‌ را در IE غیرفعال کنند.