صفحه اول > اخبار و هشدارها

 

 

زیر سوال رفتن امنیت لینوکس

7 آوریل – 19 فروردین

نتایج جدیدترین مطالعه موسسه تحقیقاتی فرستر نشان می‌دهد که سیستم عامل لینوکس الزاما امن‌تر از ویندوز نیست. همچنین مشخص شده است پوشاندن حفره‌های امنیتی توسط توزیع کنندگان لینوکس به طور متوسط زمان بیشتری می‌گیرد، و این در حالی که پوشاندن حفره‌های ویندوز عموما دشوارتر است.

شرکت Red Hat به عنوان بزرگترین عرضه کننده محصولات لینوکس ادعا کرده است که با وجودی که مفروضات این تحقیق صحیح هستند ولی نتایجی که فرستر از آنها استنتاج کرده است معیار دقیقی از امنیت سیستم‌ها نیست. زیرا این تحقیق بین حفره‌های امنیتی بحرانی و مشکلات روزمره و غیر بحرانی تفاوتی قائل نشده ‌است.

گزارش فرستر می‌تواند به تلاش‌هایی که شرکت مایکروسافت برای کاهش نگرانی‌هایی که در ارتباط با محصولات این شرکت وجود دارد اعتبار بخشد. در رقابت بین شرکت‌های ارائه دهنده سیستم عامل، تاکتیک جدیدی استفاده شده که عبارت است از مقایسه زمان پوشش حفره‌های امنیتی در سیستم‌عامل‌های مختلف یا به عبارت دیگر «روزهای پرخطر» برای سیستم‌ عامل‌ها. مطابق این تاکتیک استدلال مایکروسافت بسیار ساده است؛ «سیستم‌ های Open Source نسبت به سیستم‌‌های ویندوزی تعداد روز‌های بیشتری در معرض خطر هستند».